Clamorós èxit amb un total de 127.800 assistents, en la vigília de la gran festa de l’edició 50.
El concert del Harlem Gospel Choir a BARTS va cloure el festival, que ha registrat un 83% d’ocupació als seus concerts de pagament.
El festival de jazz tanca la 49 edició amb l’anunci del primer concert de la seva 50 edició, Cameron Graves Trio, el 27 d’abril del 2018.
El 49 Voll-Damm Festival Internacional Jazz Barcelona tindrà avui l’última cita de la present edició, amb el Harlem Gospel Choir a BARTS.
Un concert extraordinari de Kamasi Washington al mes de juliol va obrir la porta a un centenar llarg de propostes, de les quals 21 han penjat el cartell d’entrades exhaurides. A més de l’esmentat Kamasi Washington, van arribar al sold out els shows de Diana Krall, Carlos Caro y Sabor Cubano, James Rhodes, Chicuelo (protagonista de la Monvínic Experience), Chick Corea & Steve Gadd Band, BJ Griffin and Jason Brown, Monique Makon & The Soul Titoo’s, Kevin Johansen, Cory Henry & The Funk Apostles, Chucho Valdés & Gonzalo Rubalcaba, The Waterboys, Diego El Cigala, China Moses, Jazz en Família, The Bad Plus, Just for Funk, Andrea Motis + Joan Chamorro Quartet, Maceo Parker, Virginia & The Wolfs i León Benavente.
Destacar que el canvi d’ubicació del Jazz & Food, del Parc del Centre del Poblenou al Moll de la Fusta, va permetre incrementar l’aforament i en la seva tercera edició va arribar a la xifra de 55.000 assistents. La gran festa del jazz i la gastronomia a Barcelona va acollir set actuacions musicals acompanyades per l’oferta de 25 restaurants de la ciutat especialitzats en cuines del món.
Les activitats paral·leles i de carrer han aconseguit sumar 36.100 persones: La Font Màgica de Montjuïc, la programació a l’Spirit 1919 de l’Hotel Palace i l’exposició fotogràfica Jazz Images de Jean-Pierre Leloir a FNAC Illa i Triangle.
Un any més, el cicle de Classes Magistrals al Conservatori del Liceu -sota el mecenatge de la Fundació de Música Ferrer Salat- ha rebut una excel·lent acollida, donant lloc a alguns dels moments més remarcables i especials del festival. Destaquem la participació de músics com Logan Richardson, Miguel Zenón, Tomatito, Fred Hersch, The Bad Plus o Carles Benavent.
El Teatre Auditori Sant Cugat, seu del Festival fora de la ciutat, ha omplert els dos concerts que s’hi van celebrar, James Rhodes i Chucho Valdés & Gonzalo Rubalcaba. Aquest últim va tenir un pròleg /conferència, un diàleg entre Chucho Valdés i el director artístic del Festival, Joan Anton Cararach sobre la tradició pianística cubana. Sant Cugat es confirma com a plaça important pels amants del jazz de la corona metropolitana.
I ara, cap a l’edició número 50 ......
El 2018, el festival de jazz de Barcelona, que va néixer el 3 de novembre de 1966 amb un concert del Dave Brubeck Quartet al Palau de la Música, celebrarà la seva edició número 50 (entre el 1977 i el 1979 el festival va estar suspès) amb un programa molt especial que de fet s’allargarà amb concerts extraordinaris fora de la tardor.
El primer serà el debut a Barcelona d’un geni musical, Cameron Graves, a Luz de Gas al capdavant del seu trio el 27 d’abril del 2018. I quan diem «geni musical» ho fem citant un dels grans amics del pianista, Kamasi Washington, amb qui va treballar al cèlebre disc The Epic i amb qui han format part del col·lectiu West Coast Get Down: «Cameron Graves és un geni musical. Té una manera tan innovadora de tocar el piano que és del tot única. El seu disc Planetary Prince és una extraordinària i gairebé increïble combinació de jazz modal, música clàssica romàntica d’aires europeus, i death metal matemàtic. Un estil tan especial que es mereixeria tenir fins i tot gènere propi. La seva música m’ha inspirat des que jo tenia 13 anys i encara ho fa avui. ¡Estic molt feliç que la comparteixi ara amb el món sencer!»
Graves serà doncs el primer protagonistes d’una sèrie de concerts extraordinaris que el 2018 celebraran l’edició número 50 del que és el festival més antic de tots els que se celebren a Barcelona.